bebola

5/12/2012 :):



Heii *waving* . hari nih aku malas nak merepek panjang-panjang macam entry sebelum-sebelum nih :') maaf *tunduk kepala* . cerita nih sepatut nya semalam aku cerita tapi maaf sangat-sangat sebab semalam aku sakit dan takda mood nak tulis *fake smile* . tatatatatapi sekarang aku dah okey dah , korang jangan risau kay *cubit pipi korang* Lol . hahaha :'p

5 Disember 2012 adalah hari yang aku laluinya dalam mood sedih dan gembira secara serentak . *ulang suara* ''SECARA SERENTAK'' :/ mungkin Allah ingin menguji hambaNya yang serba kekuranggan ini . tapi Allahmdulillah , bagi aku ia takda lah dugaan yang terlalu berat untuk aku memikul nya . Allah juga pernah berkata bahawa Dia tidak akan memberi dugaan melebihi daripada kemampuan hambaNya :') Allah itu maha penyayang .

Apa yang dah jadi ? kenapa dengan aku ? apa yang sedih sangat nih ? hmm . okey , korang duduk tegak dan baca cerita nih . 4/12/12 aku dengan aqila dan zakwan dan plan nak keluar pergi midvalley . sape tak excited nak keluar dengan kawan-kawan kan . lagi-lagi first time nak jumpa si zakwan pulak tuh . so , pagi semalam aku bangun awal dalam pukul 6:50 something lah . well kita remaja dah jadi kebiasaan kita kalau bangun terus tengok phone . aku tengok phone ''you have 2 massege'' . aku buka , satu daripada aqila dan lagi satu daripada akak natasya yaran . terkejut sgt-sgt akak natasya tuh send mesej sbb dia pernah janji dgn aku sebelum nih yg dia tak akan ganggu aku lagi . korang gaduh ke ? tak tak tak , kitaorang tak gaduh , cuma kitaorang dimadukan oleh seorang lelaki . so kitaorang dah settle kan masalah dengan cara yang baik . aqila just send ''kalau dah bangun kejutkan aku tau'' . tapi akak natasya tuh send ''adik , papa amirul hakim dah meninggal awal pagi tadi . tolong sedekah kan al-fatihah untuk arwah , please :'('' . at that time I felt like my heart largely ceased for a while :'/ mungkin pada korang ''alaaaa tuh papa dia bukan papa kau'' tapi korang memang takkan paham apa yang aku rasa . kalau korang tanya ''kenapa aku sedih sgt pasal papa dia?'' pun aku tetap tak tahu macam mana nak bagitau atau explain kat korang . selepas baca text tuh , air mata automatik jatuh . sedih sgt-sgt . risau pasal amirul hakim . sape amirul hakim ? ex-bf aku :') baca lah entry aku sebelum nih yg bertajuk ''awak ......... :'/'' . semua ada pasal amirul hakim tuh .

lepas tuh aku cuba untuk tenang kan diri ........... tak lama tuh aku kejut kan dua-dua budak nih aqila dan zakwan -.- eh ? budak ? hahahaha . qila kata ''pukul 9:30 keluar rumah'' so pukul 9:30 tuh aku dah siap . then text zakwan suruh dia tunggu pukul 9:30 kat ktm . aku call qila ''wey kau dah siap?'' qila ''belum . aku tak jumpa baju aku lagi lah'' -.- tengok , ini lah perempuan , byk-byk baju boleh dia kata dia takda baju . hahahaha . eh ? aku perempuan jugak :/ *tutup muka* . tapi nasib baik zakwan pandai , dia kata ''kalau kau dah keluar rumah text aku lah'' . nak tahu pukul bape kiteorang keluar rumah ? pukul 11 baru keluar -.- hahahaha . apa yg aku nak bagitau korang , aku dgn aqila memang seorang yg tidak tepati masa *serious talk* xD then kitaorang tunggu teksi dlm 10 minit -.- kitaorang tahan satu teksi , tapi dua teksi yg datang . woowwww *muka berlagak* hahahaha . dlm teksi baru text wan ''dah keluar rumah'' wan ''dah sampai ktm text aku'' . aku time tuh ''what?! nanti lagi satu kerja aku kene tunggu dia kat ktm tuh'' hahaha . sampai kat trafic light sebelum ktm lagi aku dah text dia ''aku dah sampai kat ktm'' . aku penipu ? alaaa tipu sunat :/ hahaha .

sampai kat ktm terus beli tiket untuk 3 org . abang kat kaunter tuh gatai -.- senggih-senggih sambil buat muka comel tau laa time tuh aku gagap nak cakap :/ hahaha . then tunggu zakwan datang . wan , kau nak tahu tak sambil kau jalan nak dtg kat kitaorang tuh tangan aku sejuk sbb gementar nak jumpa kau . aku siap baca ayat kursi lagi tahu . hahahaha . punya lah takut nak jumpa kau xD zakwan buat malu-malu tenuk pulak nak duduk kat sebelah aku . btw wan , aku minta maaf sangat-sangat sebab kat ktm tuh tak cakap sepatah haram dgn kau pun . aku sibuk dok sembang dgn qila jee . aku malu ekceli nak tegur kau -.- maaf tau :/ dalam train aku ckp kat qila ''kesian wey kat wan , dia senyap jee takda kawan nak sembang'' tengok wan , punya lah aku kesian kat kau xD hahaha . sampai kat mid terus pergi dekat kawasan wayang . buat apa kat situ ? saje nak bertapa sambil basuh baju kat situ -.- mestilah nak tengok wayang kann tapi kene lah ada tiket nyaa . hahaha . boleh dikatakan lama jugak lah kitaorang bincang nak tengok cerita apa -.- last-last aku decide nak tengok cerita Lagenda Budak Setan 2 sebab kalau tak silap aku , aku pernah baca tweet zakwan yang memang nak tengok cerita tuh . tapi bukan disebab tuh jee , sebab tuh jee cerita melayu yg mcm best -.- nak tengok breaking dawn tapi aku dgn aqila tak tengok twilight yg first punya :/ takut nanti masuk tak tau apa cerita nya . kan sedih tuh .

time tengah beratur nak beli tiket tuh , beribu kali kot aku tanya ''betul ke nak tengok cerita nih'' sebab takut dorang tak suka ke kan :'3 saya kan budak baik *muka comel* lol , hahaha . time beratur tuh jugak lah baru aku rasa yang zakwan nih tinggi budak nya -.- sampai mata aku pun boleh juling keatas nak tengok dia . hahahaha . aku dengan qila pun cakap serentak ''sape suruh tinggi sangat'' . kesian wan time tuh xD tapi wan balas balik , dia kata ''sape suruh korang pendek sangat'' -.- damn you wan ! tunggu lah tahun depan aku tinggi punya lah . hahaha . bila dah sampai kat depan kaunter , qila suruh aku cakap -.- serius aku tak reti nak cakap semua nih . dekat kat kaunter ktm pun gagap apatah lagi kat kaunter tiket wyg nih . hahaha . yeayy , dah dapat tiket wayang ! then kitaorang ada sejam sebelum wayang start . tak kan lah nak terpacak dekat depan pintu wayang tuh je kann so kitaorang decide nak pergi jalan-jalan TAPI ! haaa , ada tapi kay , tapi sebelum pergi jalan-jalan tuh kita beli ais krim dulu . wuhuuuu . hahahaha . time kitaorang jalan-jalan sambil makan ais krim tuh , telinga aku dah muak dengar soalan ''kita nak pergi mana?'' , mulut aku dah penat tanya ''kita nak pergi mana nih?'' . hahahaha . so , kitaorang pusing satu midvalley tuh . pukul 1:30 naik atas tempat wayang , beli popcorn and air then masuk wayang .

kelakar time masuk jee pintu wayang , aqila dengan aku takut ''wey , kita masuk wayang yang betul ke nih?'' hahahaha . aqila sanggup nak keluar balik tuh , wan pulak buat muka yakin kita masuk panggung wayang yg betul xD hahaha . masuk jee wayang dah rasa sejuk -.- nak tunggu cerita tuh start mau dekat setengah jam . iklan dia punya lah panjang . okey , cerita tuh dah start . i was like ''finally ...... thanks god'' hahaha . *cerita dimain kan* then , sampai satu part dlm cerita tuh , yg mana abg kepada kasyah meninggal tuh then tengok mayat terus automatik aku teringat papa amirul hakim . at that time i was like ''kenapa hari nih semua pasal kematian? :'/'' lalu aku pun TERnangis . TER kay :/ hahaha . sebelum cerita tuh habis, aku cepat-cepat lap air mata xD aqila pun nangis :p aku nampak mata dia merah . wan dia just selsema sebab sejuk yg teramat -.- aku yg pakai baju lenggan panjang pun dah menggigil apatah lagi wan yg pakai baju lenggan pendek . hahaha . kesian wan . tapi aki tetap ejek wan nangis tengok cerita tuh :p

habis wayang , kitaorang nak balik sebab dah pukul 4 dah . aku dgn aqila tak tau kat mana jalan keluar midvalley . so wan lah jadi peta kitaorang . aku tengok wan pun macam sure tak sure jee nak tunjuk kan jalan kat kitaorang . hahaha . dah sampai kat ktm mid tuh muka semua muka penat jee . then sampai je kat ktm segambut nak kene cari teksi lagi . kat situ memang nak cari teksi susah sgt . wan pun baik hati nak tolong kitaorg cari teksi . hahaha . dekat ktm segambut tuh , baru aku dgn wan banyak cakap sikit . sikit jee laa . hahaha . dah dapat teksi , sebelum aku naik teksi tuh , percakapan aku dgn wan mcm berlage . wan nak ckp thanks aku pun nak ckp thanks jugak . so aku baik , aku bagi wan cakap dulu :p hahaha . memang time berjalan dengan korang aku gelak , senyum , banyak cakap itu semua nak cover sedih aku pasal papa amirul hakim . btw zakwan , aku harap kau happy keluar dengan kitaorang . aku takut sangat kalau kau tak happy time tuh :')


malam tuh , tetiba perut aku sakit yg teramat sangat sangat sangat sangat sangat sakit . hanya Allah je lah yang tahu macam mana rasa sakit tuh :/ aku tak tahan sangat sakit tuh , aku nangis again . nak kata senggugut mcm bukan . rasa sakit perut aku nih macam ajal aku dah sampai kat perut tauu . ajal kita kan bermula daripada kaki sampai lah keluar mulut kita . memang time tuh aku berzikir je lah kat Allah :'( malam tuh tak berani nak tidur sorang-sorang aku senyap-senyap tidur sebelah mak :') haha

p/s : maaf kalau cerita aku panjang sangat . kesian korang penat nak membaca . hahaha . assalamualaikum . tataa *waving*

HAPPY READING AND ENJOY IT

No comments:

Post a Comment

Tinggal kan celoteh comel awak pulaa :)